joomla 1.6

YOU`re here:
PROGRES.IN.UA Розвиток Розвиток особистості Літак, створений своїми руками
Decrease font size  Default font size  Increase font size 
Літак, створений своїми руками
Рейтинг 5.0 из 5. Голосов: 14

Справжній літак - власними руками. Довести, що це можливо, вирішив пенсіонер з села Василівка Дніпропетровської області. Літальний апарат він збирав багато років, використовуючи все, що було в господарстві. І вийшло! Запаморочливі віражі літак виконувати, звичайно, не може, але здатний набирати висоту і розвивати швидкість до ста вісімдесяти кілометрів на годину.

 


Йому шістдесят три. Майже стільки ж і його мрії. Після школи Микола Ларін вступив до льотного училища, але закінчити його завадила хвороба. Вже працюючи інженером у колгоспі, чоловік вирішив спробувати знову. Кілька років студіював літературу з конструкторської авіації.

Так народилися перші креслення, перші плоди творчості. 

Запал творчої енергії був колосальним - літак майстер-самоучка будував 5 років, за власним проектом. Аналогів цей літальний апарат не має. І навіть назва у нього зовсім нехарактерна для літаків - "Рондо". У кабіні два місця: для пілота і пасажира. Панель управління, рація, гальмівна система - все на місці. Чоловік каже: на це регулярно витрачав всю свою пенсію. А щоб було дешевше, "начинку" для літака збирав на авторинках. 

- Колеса, гальмівна система - це з мотоцикла, - розповідає Микола Ларін. - З автомобіля - тахометр, з "Жигулів" пристосували, датчики автомобільні - все автомобільне. Решта - тканина, клей - це все авіаційне повинно бути.

Правда, вже в процесі польотів конструкцію довелося переробляти. Після однієї, не дуже вдалої посадки, механічні гальма майстер замінив на гідравліку. Після іншого польоту удосконалив двері. Тепер, каже, літати на літаку цілком безпечно. Це диво техніки жителів села спочатку лякало. Але зараз літак - місцева визначна пам'ятка, а Микола Ларін - знаменитість.

Микола Юрченко, житель села Василівка ділиться враженнями від творіння земляка: - Я ось тут стою йому махаю, - й він мені крилами махає! Народ вже звик... Нікого це вже не дивує.

Втім, зараз крилами в небі літак майже не махає. Пенсіонер довідався: літальний апарат повинен пройти технічну експертизу і реєстрацію, а сам пілот - отримати свідоцтво. Це дорого, але зате гарантує безпеку і пілоту, і оточуючим людям, кажуть досвідчені авіаінструктори. Пілот повинен чітко розуміти і відпрацювати до автоматизму ті дії, які він буде виконувати при відмові двигуна, при відмові паливної системи і так далі.

Тепер Микола Ларін відкладає кошти на оформлення льотної документації. Адже в планах у нього будівництво нового літака. Брат-фермер давно просить зібрати такий, на якому зручно було б обробляти поля.

Comments:

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити